Träningsmål

Har sedan i måndags påbörjat ett nytt träningsmål som går ut på att jag genom kombinerad träning och sund kost ska tappa 5 kilo på 50 dagar.

Jag snubblade in på detta mål genom att jag följer I Form på twitter och de twittrade om denna artikel som de har nu på sin hemsida. Jag läste den och tyckte det verkade vettigt och som att det var något som skulle kunna hålla i längden. Så det var inte något direkt nyårslöfte som det så ofta annars är när man sätter igång med något liknande direkt efter nyår utan mer av en lycklig slump. The miracle of twitter kanske!?

Nu har jag förvisso bara hållit på i fem dagar varav jag har varit ledig alla av dem så det har inte varit så svårt att hitta tiden för all träning  men förhoppningsvis kan jag hålla det efter nästa vecka när jobbet startar igen. Jag är övertygad om att det kommer att gå faktiskt. Framför allt då jag nuförtiden tränar hemma (eller ute) så jag kan bara komma hem och träna istället för att släpa mig iväg till gymmet vilket jag alltid tyckt är ganska jobbigt.

Så nu återstår det att se om jag har tappat 5 kilo till den 21 februari. Ska jag vara ärlig blir jag glad av att ha tappat bara 3 också, det viktigaste är att jag lyckas komma in i vanor som är hållbara i längden, både gällande kost och träning.

Önska mig lycka till 🙂

