TV-serier och bokserier

Är för närvarande helt uppslukad i första säsongen av Sons of Anarchy. Det är en serie om ett gäng antihjältar till motorcykelknuttar i en liten stad i Kalifornien. Jag tycker det är snyggt foto och en romantiserad bild av MC-livet.

Kom att tänka på alla andra serier som jag/maken följer som vi har uppehåll i nu av flera olika orsaker. Som att jag tröttnat tillfälligt, vi behöver tillgång till nya avsnitt eller andra orsaker.

Serier jag eller vi följer:
Dexter – behöver fler avsnitt, är på säsong fyra.
De drabbade – behöver få tillbaka lusten för den. Har alla avsnitt
True blood – behöver komma in i igen. Börjat på säsong två.
Greys anatomy – behöver ta igen ett flertal säsonger. Sett hela säsong fyra sen är det bara sporadiska avsnitt.
Bones – tappade ett tag men äntligen kommit ikapp och ser nu nya avsnitt på kanal 3. Dessutom kul för de är jäkligt duktiga med sin fan page på Facebook.

En serie som vi aktivt valde att inte fortsätta med efter två säsonger var Heroes. Fantastisk första säsong, OK andra säsong men hade inte orkat en tredje säsong. Vi halvföljer även House när det går på TV. De är också bra på Facebook, tror det är en FOX grej.

De enda två serierna som jag sett från start till slut är Vänner och Sex and the city, men det enbart för att båda serierna var definitivt över när jag plöjde igenom dem. Jag hatar att behöva vänta på något. Samtidigt som jag älskar när bra saker aldrig tar slut. Jag kan nästan börja gråta när jag är i slutet av en riktigt bra bok, för jag vill liksom inte att den ska sluta.

Därför älskar jag fantasyböcker. De består ofta av långa serier och jag försöker börja läsa dem när jag vet att alla böcker redan är skrivna, med undantag från Harry Potter som jag villigt väntade på och en serie från en ryss som heter Perumov där jag läst fem böcker i serien kallad Svärdens väktare som inte är färdig på långa vägar. Författaren vet inte själv hur många böcker det kan bli… sånt är jobbigt. JK Rowling sa åtminstone från början sju.

Men Sons of Anarchy alltså. Bäst just nu!

