Moder Jord visar var skåpet ska stå!

Vädergudarna är min typ av gudar och Modern Jord deras gudinna! Jag blir som alltid stum av beundran inför hennes makt att fullständigt sparka hela mänskligheten i ballarna, eller läpparna för den delen. Jag älskar när hon gör sig påmind, berättar vem det är som egentligen bestämmer. Vi ska inte tro att vi är något! Hon berör en väldigt djup och djurisk del av mig. Den typen av väder som råder i Stockholm idag för mig att vilja dansa naken på gatorna och hylla de sanna gudarna. Tur nog är överlevnadsinstinkten större och samhällets normer för djupt rotade i mig för att faktiskt agera på det men ändå, viljan finns.

I och med att vädergudarna idag ställde in all trafik i södra Stockholm fick jag snällt pulsa till jobbet. Det var som att gå genom en vit djungel, jag hade bra musik i öronen och gick och log hela vägen. Har nog inte känt mig så avstressad på hela veckan som under min morgonpromenad pulsandes genom ovädret, vinden ven och snön piskade och där gick jag leendes som en galning i pälsmössa.

Amen!

P.S.: Igår sa min kära man att jag var den mentalt sundaste person han kände. Jag blev väldigt glad över det och frågade om han verkligen menade det. Det svarade han att han gjorde och så frågade han om inte jag tyckte det. ”Det tycker man väl inte själv” var mitt svar varav han replikerar ”Det är det som gör dig sund.” Vad tycker du nu käraste? D.S.

Mitt Narnia på väg till jobbet:

Min väg till jobbet:

Jag efter att jag nästan är framme vid jobbet (jag hade en mössa men det blev för varmt):

