Dela dina köp på Facebook

Snubblade nyss över vad jag tyckte vara en smart facebookapplikation som Moderskeppet har.  Jag var inne på deras hemsida och köpte två utbildnings dvd:er om photoshop och när jag beställt och såg mitt kvitto så fanns funktionen ”Vill du dela dina köp på Facebook?”. Jag tyckte det lät som en kul idé så jag testade, godkände applikationen och sen fick jag detta meddelande när jag var klar:


När jag sedan kollade på Facebook låg det mycket riktigt där i feeden (jag undrar förvisso vad den norska flaggan gör där men men):



Och klickar jag på länken kommer jag hit:

Det är första gången jag ser eller lägger märke till denna funktionen och jag är inte främmande för näthandel och jag tycker det är en utmärkt idé och funktion. Inte bara kan jag meddela mina vänner att jag planerar att förbättra mina kunskaper i Photoshop utan jag kan också tipsa de likasinnande om att dessa kurser finns att köpa. Fler med webbshoppar borde slå in på denna väg tycker jag!

