Göra-om-nerven

Jag har ända sen jag var liten alltid haft ett stort behov att få pyssla med mitt ”hem”. När jag var liten var det mitt rum, jag vet inte hur många gånger jag möblerade om mitt rum hemma, minns hur kul det var att byta rum ibland också. Hade lyxen att växa upp i ett stort hus så rumsbyte erbjöds ibland. Min bror hade inga problem i att övertala mig att byta till det ”sämre” rummet då jag älskade att göra om. Men tillfredsställelsen i att ha ett nytt rum eller radikalt ha gjort om det gamla var underbar.

Det där har såklart suttit i sig genom åren och jag har fortsatt att möblera om och fixa och byta ut i mina olika lägenheter. Nu har vi bott i vår nuvarande lägenhet sen i somras och jag har redan hunnit byta gardiner säkert fem gånger och möblerat om en gång samt bytt matta en gång.  En anledning är att jag inte blivit hundra procent nöjd från början. Jag älskar lägenheten men är inte helt nöjd med möblemanget. Lite får jag skylla mig själv därför jag är så snabb när jag flyttar in någonstans så att det kanske inte blir optimalt från början. Jag säger jag för min stackars man har ärligt talat inte jättemycket att sätta emot när jag börjar, Han hindrar dom största impulsgrejerna men det är väl typ det.

En annan orsak är ju att vi har en tvåa så möjligheten att göra precis som jag vill är obefintlig, dessutom är det en hyresrätt så att börja bygga om eller skruva sönder väggarna är ju inte heller så optimalt, eller möjligt.

Men nu har göra-om-nerven slagit till igen (kan bero på att jag läste inredningsmagasin igår och som alltid blir jag påmind om hur mycket smartare/finare man kan ha det.)  Så nu vill jag sälja vår relativt nya bäddsoffa och köpa en ny, jag vill byta gardiner (igen) och fixa till några mindre detaljer. Jag vill också göra om i hallen och optimera den bättre. I vanlig ordning är Christopher inte direkt med på mina noter (ytterst frustrerande vill jag lova) så vi får väl se hur det går… men oftast lönar det sig att vara envis och ”jävligt jobbig” för att få det man vill ha. Let the battle begin!

