Ocharmig och ful

Jag och Totte håller på och förberedder inför middagsbjudning ikväll. Vi ska ha halv åtta hos oss middag så det blir trerätters och hela baletten. Vi lagar tjälknöl och aioli för första gången så resultatet ska bli mycket spännande. Det är en av mina absoluta favoriträtter a la mamma så kraven att det ska bli lika gott som när mamma gör det är stora. Svårslaget dock.

När vi bjuder på middag är det nästan alltid Totte som lagar maten och jag som plockar och städar. Helt på mitt initiativ kan jag säga, för om det inte blir bra kan jag ju alltid skylla på Totte. Mycket ocharmigt och fult av mig. Och medan Totte lagar maten stoppar jag in huvudet i köket med jämna mellanrum för att hänga över axeln på honom och baksätesköra lite. Också mycket ocharmigt och fult av mig. Det är tur att jag har en jävligt cool man helt enkelt. Och att jag är riktigt charmig och fin mellan varven.

