Saker som gör mig glad

När någon håller upp dörren för mig. Spelar ingen roll om det är en kille eller tjej, lika trevligt oavsett. Idag bad en kille dessutom om ursäkt för att han inte sett att jag gick bakom honom och därmed inte hållit upp dörren för mig.

När människor pratar med varandra i kollektivtrafiken. Får mig att tro att det finna hopp om oss som folk.

Att hjälpa någon jag inte känner. Kan vara att bära kassar, hjälpa en tant av bussen eller lyfta på en barnvagn.

Blommor. Att komma hem till en lägenhet med färska blommor är lite bättre än en lägenhet utan.

Färger. Starka klara färger. Just nu är jag väldigt glad i klargult. Själv har jag i vinter gått runt med grön mössa, röd jacka och turkosa vantar. Kanske inte är så matchig men blir glad när jag ser mig i spegeln.

Naturen. Alltid.

Djur. Söta, kloka, fina, roliga. Kan dock göra mig väldigt ledsen också.

Småbarn. Söta, fina, roliga. Förundrande. Tänk er när en dagisklass är ute på promenad. Underbart.

Allt detta är ju saker som sker eller finns runt omkring en här och där och det får mig alltid att dra lite på smilbanden. Sen finns det ju en massa andra saker såklart som allt fint och härligt som sker inom vänskap och kärlek. Men det här är min lilla lista på det där lilla extra som finns där att bli glad över om man bara tittar lite.

